T21 Uppdragsstatistik

T21.1 Ansvarig per uppdrag/anställd T21.21 Uppdrags transaktionslista
T21.2 Uppdrag per arbetsart/anställd T21.22 Uppdrags resultatrapport
T21.3 Uppdrag per anställd/arbetsart T21.23 Budgetuppföljning uppdrag
T21.11-16 Periodstatistik/Periodbudget/Uppdragsgrupp per Anställd eller Arbetsart

 

Utskrift av olika statistikrapporter finns i form av Beläggnings-, Period- och Uppdragsstatistik. Du väljer meny T21 för uppdragsstatistik eller meny T22 för uppföljning av anställda och arbetsarter. Nedan redogör vi för rapporterna i tur och ordning och visar samtidigt beställningsbilden för varje rapport så att du får en uppfattning om rapportens omfattning.

 

 

 

Gemensamt för rapporterna är att de även går att skriva ut till bildskärm. Sätt då utskriftsvägen till 6, för bildskärm. För att stanna bilden tillfälligt trycker du ESCape

 

(Tyvärr kommer inte alla kolumner att få plats eftersom listorna är gjorda för liggande A4 papper.)


Beläggningsstatistik

 

Generellt kan sägas att beläggningsstatistiken är en sammanställning över uppar-betade timmar eller belopp för samtliga 12 perioder. Du kan välja mellan 3 olika rapporter beroende på vad som för tillfället är mest intressant.

 

Sorteringsordningen styrs av första frågan där du kan ange:

 

                   <U> = uppdragsnummerordning

                   <A> = ansvarigordning

                   <K> = kundnummerordning

                   <F> = fakturainitierade

                   <G> = grupp

                   <L> = alfanumeriskt (bokstavsordning)

 

Urval, dvs begränsningar av rapportutskriften, kan göras med hjälp av frågorna för Uppdragsnummer, anställningsnummer, arbetsarter och utlägg, se nedan.

 

Du kan välja om timmar eller belopp ska skrivas ut, hur avrundningen ska ske samt om utlägg ska med eller inte.

 

 

 

Urvalsbilden är densamma för de tre nedanstående rapporterna.

 

T21.1 Ansvarig per uppdrag/anställd

Tillbaka

 

Rapporten redovisar vilka uppdrag som varje ansvarig har och vilka anställda som arbetat med respektive uppdrag.

 

 

T21.2 Uppdrag per arbetsart/anställd

Tillbaka

 

Rapporten redovisar på varje uppdrag vilka arbetsarter som använts och vem som utfört respektive arbetsart.

 

 

T21.3 Uppdrag per anställd/arbetsart

Tillbaka

 

Rapporten redovisar på varje uppdrag vilka anställda som arbetat med dessa och vad de har arbetat med (arbetsarten).

 

 

Periodstatistik

 

T21.11-16 Periodstatistik/Periodbudget/Uppdragsgrupp/
per Anställd eller Arbetsart

Tillbaka

 

Generellt kan sägas att periodstatistiken ger dig information om en viss periods utfall samt ackumulerade värden.

 

Sorteringsordningen styrs av första frågan där du kan ange:

 

                   <U> = uppdragsnummerordning

                   <A> = ansvarigordning

                   <K> = kundnummerordning

                   <F> = fakturainitierade

                   <G> = grupp

                   <L> = alfanumeriskt (bokstavsordning)

 

Urval, dvs begränsningar av rapportutskriften, kan göras med hjälp av frågorna för Uppdragsnummer, anställningsnummer, och arbetsarter, se nedan.

 

Du ska sedan välja om underuppdrag ska skrivas ut, om anställda ska summeras per grupp, samt vilken period som statistiken skrivs ut för.

 

 

 

Urvalsbilden ser ut på samma sätt i menyvalen T21.11 - T21.14.

 

Periodstatistiken för uppdragsgrupper, dvs menyval T21.15 och T21.16 skiljer sig en del från ovanstående. Det som gäller här är att motsvarande sorteringsordning inte finns. I övrigt så kan urval, dvs begränsningar av rapportutskriften, göras med hjälp av frågorna för Uppdragsnummer, anställningsnummer, och arbetsarter, se ovan.

 

Du ska sedan välja om Anställd ska summeras per grupp, vilken period som statistiken gäller för, samt om det är Inpris eller Utpris som ska skrivas ut.

 

OBS! Genom att i fältet Anställd summerat per gruppnummer trycka <F5> får du ytterligare sorterings- och selekteringsmöjligheter.


Uppdragsstatistik

 

T21.21 Uppdrags transaktionslista

Tillbaka

 

Denna lista ger statistik för uppdragen på transaktionsnivå. Alltså det du har registrerat på tidkorten. För att funktionen skall vara möjlig att använda måste val 10 i meny T32.4, Systemparametrar 2, vara satt till <J>.

 

Urval, dvs begränsningar av rapportutskriften, kan göras med hjälp av frågorna för Uppdragsnummer, anställningsnummer, arbetsarter och utlägg, se nedan.

 

Du ska sedan välja:                         Datumintervall,

                                                     arbetsarts- eller anställdordning

                                                     om underuppdrag ska specificeras

                                                     datum- eller periodnummerordning

                                                     Inpris, Utpris, Både och eller Timmar

 

 


T21.22 Uppdrags resultatrapport

Tillbaka

 

Listan visar vad som är fakturerat per uppdrag med budgetjämförelser.

 

 

 

Urval, dvs begränsningar av rapportutskriften, kan göras med hjälp av frågorna för Uppdragsnummer, anställningsnummer, arbetsarter och utlägg, se ovan.

 

Du ska sedan välja om underuppdrag ska tas med, samt om tider och utlägg ska skrivas ut med In- eller Utpriser.


T21.23 Budgetuppföljning uppdrag

Tillbaka

 

Budgetuppföljning visar upplagd timbudget för uppdraget, upparbetad tid för perioden, ackumulerat för året, kvar att arbeta och nuvarande avvikelse.

 

 

 

Du kan välja intervall av uppdrag, ansvariga och kunder. Välj sedan om listan ska sorteras per Uppdrag, Ansvarig, Kund eller Fakturainitierade uppdrag. Ange till slut vilken period listan gäller.